Sitede arama yapmak için yazın

Satış Yönetimi

SAY KANUNU - Mahreçler(piyasa) kanunu olarakda bilinir, Jean Baptiste Say tarıfından ileri sürülmüştür, "Her arz kendi talebini yaratır" biçiminde açıklanabilir. Yani piyasaya çıkan bir mal, kendi üretim değerine eşit bir talebi vardır. Bu kanunun gerçekleşmesi için: fiyatlar maliyetlere eşit olmalı, maliyetler gelirlere eşit olmalı, ve bütün gelirler harcanmalı. Bu varsayımlar altında üretilen malın maliyeti, faktör gelirlerine eşit olacak ve bütün gelirler harcanacağı için üretilen her mal satılacaktır.1929 buhranında düşüncenin yanlış olduğu anlaşılmıştır.


SATIŞTA AMAÇ NEDİR - Ürün yada Hizmeti satmak. Bununla birlikte şu hedeflerde takip edilmelidir.
-Yeniden satışın gerçekleştirilmesi 
-Müşteri sadakatinin sağlanması
- Daha fazla siparişin alınması
Bu nedenle satış pazarlamanın amacına ulaşmasında en temel işlevlerden biridir.Satış Yoksa, üretim de olmazÜretimi kusursuz, hatta mükemmel bir çok firma satış konusunda başarılı olamadıkları için gelişememiş, hatta pazardan çekilmek zorunda kalmışlardır.


PAZARLAMA VE SATIŞ
-Pazarlama para harcar, Satış ise para getirir.
-Pazarlamada amaç müşteri tatminidir.Satışta ise sadece satmaktır.
-Pazarlama imalattaki öncelik sıralarını belirler ve uzun vadelidir.Satış ise imal edileni elden çıkarmayı sağlar ve kısa vadelidir.
-Pazarlama itina ile sahneyi hazırlar, gol atma becerisini satış bölümüne bırakır.
-Pazarlamanın başlangıç noktası tüketici ne isterdir.Satışta ise fabrika,reklam ve tutundurmaya önem verilmektedir.


BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA - İşletmenin iç ve dış çevresinde yapacağı tüm faaliyetlerinde pazarlama yönlü olması ve müşteri değerinin önemsenmesi gerektiği düşünce sistemidir.İşletmenin müşteri ve olası müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla çalışanlarıyla birlikte gerçekleştirdikleri pazarlama faaliyetlerini işletmenin bütününe yayılmasını ve her iş ve hizmette pazarlama yönlülüğünün gerekliliğidir


NİŞ PAZARLAMA - Gereksinimleri tam olarak karşılanmayan küçük bir müşteri gurubunun istemlerini daha iyi karşılayabilmek için belirlenen çok dar kapsamlı, küçük bir pazar bölümüdür.


PAZAR - Tüketici topluluğudur.


GERİLLA PAZARLAMA - Bu pazarlamanın temeli en düşük maliyetle en iyi sonuca ulaşma mantığıdır.


DOĞRUDAN PAZARLAMA - Aracı bir medya kullanmadan şirketlerin mesajlarını doğrudan tüketicilerine iletilmesi aktivitelerin tümüne denir.


İZİNLİ PAZARLAMA - Uzun vadede güven yaratan ilişkiler kurabilmek için izin alabilmek, kısa vadeli satışlardan daha önemlidir. Sonuç ise, marka ile hedef kitlesi arasında güvene dayalı bir pazarlama iletişimi ve tatminkar iş sonuçlarıdır.


DENEYİM PAZARLAMASI - insanların hislerini etkilemekle beraber güvenlerini kazanabilmek amaçlı pazarlama türüdür.Ağızdan ağıza pazarlama da diyebiliriz.Örneğin; Bir ilaç konferansında devlet sağlık yetkililerini oynayan aktörlerin girişte doktorları ürünle ilgili sorguya çekmesi, hem doktorları angaje(birini söz yada yazıyla bağlamak) etmesi, hemde ürün hakkında aktif öğrenici konumuna getirmesi bakımından deneyim pazarlamasının gayet basit ama aynı zamanda etkin bir kullanımıdır.



TACİZKAR PAZARLAMA - Tek taraflı bir iletişim söz konusudur, siz anlatrırsınız tüketici dinler.  İzinli pazarlamada ise karşılıklı bir iletişim vardır, insanlar size iletişim adreslerini (telefon, e-mail, adresler vb.) kendileri vermişlerdir ve (verdiğiniz ödülden dolayı) sizi dinlemeye hazırdırlar.


VİRAL PAZARLAMA - Adını virüslerin yayılma şeklinden almış ağızdan ağıza pazarlamanın bir alt kategorisidir.Viral pazarlamanın yükselen pazarlama değeri olmasının en önemli nedeni, pazarlama ortamlarının yüksek maliyetlere gelmesi ve karlılıkların bu ticari ortamda, geleneksel pazarlama maliyetlerini karşılayamamasıdır.


İLİŞKİSEL PAZARLAMA - Yeni müşteriler bulmaktan çok mevcut müşterileri elde tutma ve onlarla ilişkileri geliştirme üzerine yoğunlaşan bir kavramdır.


DEĞER PAZARLAMASI - Tüketici gözüyle değer pazarlama; pazarda kendi ihtiyacına cevap veren yığınlarca ürün arasından kendi yararına en uygun ve rasyonel bir seçim yapmasına yarayan bir araç olduğu gibi, çeşitli mal ve hizmetleri tanıtan, bu mal ve hizmeti nereden, nasıl, ne fiyatla sağlayabileceği ve ne şekilde kullanacağı konusunda bilgi aldığı, günümüz yaşam biçiminde tüketiciye yardımı olan bir araçtır.Kaliteli malın ucuza satılması yöntemide diyebiliriz.

Hiç yorum yok: